Exposició “L’Odissea d’Homer: una recreació visual de Joma”

L’Odissea d’Homer: una recreació visual de Joma

Del 4 al 27 d’octubre de 2013

joma1

Aquesta recreació visual de l’Odissea d’Homer neix del desig d’incorporar la pròpia veu del rapsoda als dibuixos. Els versos en grec clàssic, que hi ha transcrits a les imatges, corresponen als versos concrets que són recreats a cadascuna d’elles. No és, doncs, una Odissea il·lustrada: el text és dibuix; la paraula és plàstica.

Les línies d’escriptura no estan disposades en rengles paral·lels superposats com en els textos habituals. Són unes línies que composen i delimiten les imatges; proporcionen moviment i, en conjunt, són una altra  taca de la composició.

El material exposat és una selecció del que es va publicar al Magazine de La Vanguardia (2007-2009). Permet seguir el fil de la narració de les aventures d’Ulisses, en el seu accidentat retorn de Troia.

joma2Joma, Josep M. Rius i Ortigosa (Barcelona, 1954) ,  l’autor dels dibuixos, és un artista d’ampli recorregut.   Ha orientat el seu treball cap a l’humor gràfic i  la il·lustració, tant en premsa com en el camp editorial. També ha produït poemes visuals i composicions escultòriques. Treballa regularment al diari La Vanguardia i a les principals editorials espanyoles.

Actualment treballa en el projecte “Viatge incessant”  amb escrits i fotografies a partir d’intervencions efímeres al llarg de la Mediterrània i en una profunda recreació del món homèric : L’OdisseaLa Ilíada.

Aquesta mostra estarà exposada a la Biblioteca fins al dia 27 d’ octubre.

joma4

Pàgina web  JOMA

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Exposicions i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.