Alice Munro, Premi Nobel de Literatura 2013

nobel

L’autora canadenca Alice Munro ha estat guardonada amb el Premi Nobel de Literatura 2013.

L’escriptora, de 82 anys, és la primera escriptora canadenca que guanya aquest premi i la tretzena dona que ho aconsegueix en els 112 anys d’història dels premis fundats per Alfred Nobel l’any 1901.

Amunro

Va començar a escriure narracions curtes durant l’adolescència i va publicar la seva primera obra “The Dimensions of a shadow” a l’any 1950. Ha escrit diversos llibres de contes, gairebé tots ambientats a Ontario (Canadà), la seva terra natal.

El secretari permanent de l’Acadèmia Sueca, Peter Englund, l’ha anomenat “mestra del relat breu contemporani”.

L’han comparat sovint amb Anton Chekhov i William Faulkner, i han destacat l’elegància de la seva escriptura i la profunditat de les seves històries i personatges.

Obres d’Alice Munro a la Biblioteca Joan Triadú:

munro2     munro1     munro3

Pàgina web dels Premis Nobel:

nobel

Imatges: Nobelprize.com , Washingtonpost.com

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.