Recomanem…

STONER
John Williams
Barcelona : Edicions 62, 2012

Tot i que l’escriptor nord-americà John Williams va rebre el National Book Award, la seva obra ha estat oblidada durant molts anys.

Stoner (1965) explica la història de William Stoner, un jove virtuós i discret, fill d’uns camperols de Missouri, que amb gran esforç dels seus pares és enviat a la Facultat d’Agricultura. Aviat, però, s’adona que la seva verdadera vocació són les lletres. Seduït per aquest descobriment, la literatura esdevé una autèntica obsessió que el porta a renunciar a la granja familiar i a convertir-se en professor.

Abocat a l’estudi i tancat en el món universitari, on du una vida solitària i senzilla, el seu caràcter taciturn i fred s’aguditza i van passant els anys, amb males relacions amb els alumnes, greus fracassos sentimentals i familiars, sense col·legues ni amics. Una vida grisa, plena d’errors, en la qual només hi ha un instant digne de glòria: el moment en què descobreix la literatura, la seva única passió.

Amb Stoner, John Williams aconsegueix condensar tota una vida en una novel·la. Una obra mestra que, en paraules del narrador, recrea com “a algú se li va concedir la saviesa i al cap dels anys va trobar la ignorància”.

(John Williams. Stoner. Barcelona: Edicions 62, 2012)
(Per veure l’estat dels exemplars del llibre que tenim a la Biblioteca Joan Triadú, cliqueu sobre la imatge)

(Imatge: Catàleg Aladí)

Aquesta entrada s'ha publicat en Recomanacions i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.