Josep Burgaya, Premi Jaume Fuster d’Assaig.

Durant la 42ena edició dels Premis Octubre, organitzats per 3 i 4 edicions i que es van celebrar dissabte passat, es va concedir el guardó del Premi Jaume Fuster d’Assaig al Doctor en Història Contemporània vigatà i professor de la Universitat de Vic Josep Burgaya per la seva obra Economia de l’absurd: quan comprar més barat contribueix a quedar-se sense feina. El jurat va valorar que l’obra fós un “diagnòstic crític del moment actual, en què l’economia ha agafat el rol de constructora de la societat en lloc de la política”.

Segons l’autor, amb aquest assaig ha volgut mostrar “una paradoxa fonamental, com és que estem en una societat que té una capacitat de generar riquesa com mai, i alhora cada vegada hi ha més pobresa. El llibre planteja la qüestió de la desigualtat creixent com a conseqüència d’unes decisions econòmiques i ideològiques. Ens trobem en una societat de guanyadors i perdedors i la globalització econòmica ha estat un gran engany perquè se’ns va vendre com un gran salt endavant on hi hauria riquesa per a tothom, també al Tercer món. El títol de l’assaig es sosté sobre la idea que els productes que comprem són cada vegada més barats perquè es fabriquen a fora però quan els consumim reforcem una tendència econòmica que ens deixa sense feina per la deslocalització i a la desindustrialització que patim a casa nostra”.

En aquesta mateixa edició dels Premis Octubre s’ha atorgat el Premi Vicent Andrés Estellés de Poesia al mallorquí Miquel Bezares per l’obra Origen, mentre que el Premi Andròmina de Narrativa ha estat declarat desert.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.