Mor Doris Lessing

dorisDoris Lessing
(22 d’Oct. de 1919  –  17 de Nov. de 2013)

L’escriptora britànica ha mort a Londres aquest diumenge a l’edat de 94 anys.

Va debutar com a escriptora l’any 1950 amb la novel·la “The grass is singing” i durant la seva vida literària va combinar la narrativa, l’assaig i el teatre. La seva obra més reconeguda és “El quadern daurat”, publicat l’any 1962 i que va convertir Lessing en una icona de les reivindicacions feministes, antisegregacionistes i marxistes.

Va ser guardonada amb el Premi Nobel de Literatura 2007, i a més, també va guanyar altres premis, com el Premi Príncep d’Astúries (2001) i el Premi Internacional Catalunya (1999).

Obres de Doris Lessing a la Biblioteca Joan Triadú:

alfred       clivella       cuaderno        cuentosaf   dintre       good       histlondres        mara  maraidann       matrimo       somni        terroristabona

Imatges: http://www.bbc.co.uk, Biblioteca Virtual

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.