“Llegir el Teatre”

llegir_teatre_El Teatre Nacional de Catalunya i el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya han posat en marxa, pel curs 2013-2014, el projecte Llegir el teatre, un cicle de clubs de lectura sobre textos teatrals, en què els clubs de lectura de les biblioteques participants llegiran obres que es podran veure, durant la temporada 2013-2014, al TNC.

S’han proposat 8 textos que els clubs de lectura llegiran durant el període comprès entre el mes de novembre de 2013 i el mes de juny de 2014. Des del mes de gener d’enguany, les Biblioteques d’Osona, a través dels seus clubs de lectura, participen d’aquest projecte que vincula lectura i teatre, i que és fruit de la col·laboració entre el Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el TNC i Transversal Xarxa d’activitats culturals. Concretament, els clubs de lectura d’Osona que participen en aquest projecte són els que pertanyen a les següents biblioteques:

• La Biblioteca Antoni Pladevall, (Taradell), és la Biblioteca que enceta aquest projecte de Llegir el teatre a la comarca. Els membres del club de lectura de la Biblioteca de Taradell llegiran, al mes de gener de 2014, l’obra La rosa tatuada de Tennesee Williams.
  • Al febrer, el club de lectura de la Biblioteca Bac de Roda (Roda de Ter) llegirà i comentarà Ocells i llops, de Josep Maria de Sagarra.
  • La Biblioteca Bisbe Morgades, (Manlleu), llegirà i comentarà l’obra de Federico Garcia Lorca, Doña Rosita, la soltera. Aquesta obra la comentaran en la sessió del club de lectura del mes de març de 2014.
  • A l’abril, el Club de lectura del Casal de la Gent Gran de Torelló, vinculat a les Biblioteques de Torelló, llegirà l’obra El cantador, de Serafí Pitarra.
  • Al maig, el Bibliobús Guilleries, i concretament el club de lectura de Santa Eugènia, llegirà l’obra Fronteres, de Richter/Cunillés/Spregelburd.
  • I tancarà el cicle el club de lectura de la Biblioteca Marquès de Remisa (Sant Hipòlit de Voltregà), amb l’obra El joc de l’amor i l’atzar, de Marivaux.

teatre2

Aquest projecte s’emmarca dins el programa pedagògic que porta a terme el TNC i que té com a objectiu millorar la formació dels seus espectadors per tal d’estimular el seu esperit crític, la seva exigència artística i per aconseguir una major implicació dels ciutadans envers el món de les arts escèniques i de la cultura en general.

El TNC oferirà formació específica als conductors dels clubs de lectura que participen en aquest projecte així com avantatges als seus membres, com per exemple descomptes en entrades de la seva programació. Per la seva banda, el Servei de Biblioteques de la Generalitat serà qui subministrarà a les biblioteques participants els exemplars necessaris per a poder realitzar les diferents sessions dels clubs de lectura.

Imatge: Biblioteques Públiques de Catalunya

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.