Recomanem…

QUAN  EN  DÈIEM  XAMPANY
Rafel  Nadal
Barcelona : Columna, 2013

Rafel Nadal construeix una saga familiar que transita pels cent anys més convulsos de la història d’Europa: la Primera Guerra Mundial, el crac del 29, la persecució nazi als jueus, la Guerra Civil espanyola, la Segona Guerra Mundial i el renaixement europeu de postguerra.

rafelnadal2

A setze anys, orfe de pare i mare, Francisco Oller abandona Cassà de la Selva, viatja al nord en busca de fortuna i acaba creant una potent indústria de taps de suro a Reims, al cor de la Xampanya francesa. Allà hi cria quatre fills de personalitats fortíssimes: l’Angèle –la baba Angèle–, la valenta; l’Hélènne, la rebel; en Louis, l’insatisfet, i la misteriosa Yvonne.

Amb prosa rica i evocadora, aquesta és una història de tenacitat, sacrificis, amors, odis, traïcions, èxits i fracassos, que transcorre a cavall del xampany i del suro, entre Reims i Catalunya, i ens acosta a noms tan glamurosos com Veuve Clicquot, Roederer, Heidsieck o Taittinnger.

(Rafel Nadal. Quan en dèiem xampany. Barcelona : Columna, 2013)

A la pàgina web de Columna trobareu més informació, podreu llegir el 1r capítol del llibre, i també  el dossier de premsa. A més podreu veure el vídeo: “Una visita a la Fàbrica de taps Francisco Oller”:   http://grup62.cat

(Imatge: www.grup62.cat)

Aquesta entrada s'ha publicat en Recomanacions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.