FEM MEMÒRIA dels oficis antics

FEM MEMÒRIA
De l’1 d’abril al 30 de juny del 2014

Cartell Fem memoria Osona 2

FEM MEMÒRIA és una iniciativa de participació ciutadana (crowdsourcing) que vol recollir, conservar i donar a conèixer una mostra de la memòria familiar de Catalunya.

La memòria familiar és el conjunt de fotografies, documents, etc. que es troben a les cases i forma part de la història privada de la família. Constitueix el testimoni de la vida quotidiana de la societat, complementa el patrimoni que custodien les institucions  de la memòria, i sovint resta “amagat”; es tracta d’una mirada diferent a la història, els costums, les tradicions, el llenguatge, etc.

FEM MEMÒRIA s’estructura en campanyes que giren a l’entorn d’un tema o aspecte. La 1a campanya posa el focus en els oficis antics. Entenem per oficis antics aquells ja desapareguts – com poden ser els serenos o traginers – o pels quals ha canviat ostensiblement la forma en que es realitzen.

Com participar-hi?

Més de 80 biblioteques i arxius municipals, la Biblioteca de Catalunya i la Xarxa d’Arxius Comarcals han fixat uns dies a la setmana perqùe porteu els vostres documents a digitalitzar i expliqueu la història familiar que hi ha al darrera. Els documents recollits arreu de Catalunya es publicaran tots junts a Internet.

FEM MEMÒRIA
De l’1 d’abril al 30 de juny del 2014

Arxiu Comarcal d’Osona : dimarts i divendres de 10h  a 13 h
C./ Era d’en Sellés, 6  Vic
Telf. 938890177

Biblioteca Joan Triadú de Vic : dimecres de 10 h a 13 h
C/ Arquebisbe Alemany, 5  Vic
Telf. 93 883 33 25

Voleu fer-ne donatiu?

Si ho desitgeu, també podeu fer donació dels documents originals, que passaran a enriquir el patrimoni documental del país. A l’equipament al que us heu adreçat per participar a Fem memòria dels oficis antics us informaran com fer la vostra donació.

Difusió pública

Una vegada finalitzada la campanya, es presentaran els resultats públicament. Faran constar la vostra participació, i us faran arribar un DVD amb les reproduccions dels vostres documents, amb una carta d’agraïment del Conseller de Cultura.

Més informació a la web de FEM MEMÒRIA

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.