Patrick Modiano, Premi Nobel de Literatura 2014

nobelprize2014-lit2

modiano2L’autor francès Patrick Modiano ha estat guardonat amb el Premi Nobel de Literatura 2014. L’escriptor, autor d’obres com “Dora Bruder” o “El cafè de la juventut perduda”, ha sigut reconegut per l’Acadèmia Sueca per la seva llarga trajectòria literària.

Peter Englund, secretari permanent de l’Acadèmia Sueca, ha declarat que li han concedit el premi “per l’exploració de l’art de la memòria i perquè ha abordat el món durant l’ocupació” en la Segona Guerra Mundial. També ha afegit: “Les seves novel·les són un intent obsessiu de tornar al passat, i per fer-ho fa servir maneres molt originals. Modiano està convençut que hi ha passatges que permeten viatjar en el temps i que es troben en llocs molt concrets relacionats amb la memòria“.

Obres de Patrick Modiano a la Biblioteca Joan Triadú:

modiano

Pàgina web dels Premis Nobel:

nobel

Imatges: FranceToday.com, Biblioteca Joan Triadú

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.