Efemèrides : Joan Triadú

IMG_14992

Avui, 30 de juliol de 2015, es compleixen 94 anys del naixement de Joan Triadú (1921 – 2010).

La nostra biblioteca porta el nom de Joan Triadú (1921 – 2010) en homenatge a aquest escriptor i pedagog nascut a Ribes de Freser, membre de l’Institut d’Estudis Catalans i promotor d’activitats per al foment de la cultura catalana.

Joan Triadú va ser un gran impulsor de la llengua i cultura catalanes, la qual cosa el va dur a fundar i dirigir, des d’Òmnium Cultural, la Delegació d’Ensenyament del Català. Va fundar l’Escola Thau, on va exercir de director i professor.

Va publicar nombrosos llibres de crítica literària, i també va exercir de traductor literari. Va col·laborar regularment al diari Avui i també a la revista Serra d’Or.

Degut a la seva implicació amb la cultura catalana i la gran tasca realitzada en diversos nivells, Joan Triadú va rebre un gran nombre de premis i reconeixements: va ser distingit amb la Medalla d’Or de la Generalitat de Catalunya (2001), Doctor honoris causa per la Universitat Ramon Llull (1998), el Premi d’Honor Jaume I (1982), i el Premi d’Honor de les Lletres Catalanes (1992).

———————————

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.