Svetlana Alexievich, Premi Nobel de Literatura 2015

L’autora bielorussa Svetlana Alexievich ha estat guardonada amb el Premi Nobel de Literatura 2015.

L’Acadèmia Sueca li ha concedit el premi per “la seva obra polifònica, memorial del sufriment i del coratge en el nostre temps”.

Les seves obres més famoses són “Voces de Chernóbil“, novel·la sobre la catàstrofe de Txernòbil  i “Los chicos de zinc” sobre la guerra d’Afganistan.

L’escriptora bielorussa escriu novel·les documentals on retrata els sentiments de la gent que ha viscut vivències conmovedores i alguns dels seus llibres són prohibits al seu país per la seva visió de la societat. A més, s’han fet adaptacions teatrals d’algunes de les seves obres a França i Alemanya.

L’any 2013, Alexievich va rebre el Premi de la Pau a la Fira de Frankfurt.

Pàgina web dels Premis Nobel:

nobel

Imatges: cultura.elpais.com ; nobelprize.org

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.