Mor Fatema Mernissi

Mernissi

L’escriptora i sociòloga marroquina Fatema Mernissi ha mort a Rabat a l’edat de 75 anys.

La seva obra ha tingut un paper molt important al convertir-se en un referent del feminisme musulmà, pels seus escrits sobre el paper de la dona en les societats àrabs i islàmiques, així com també per parlar sobre temes tabú com la interpretació de l’Alcorà i els llibres de la tradició islàmica.

Va rebre el Premi Príncep d’Astúries de les Lletres l’any 2003, que va compartir amb l’escriptora nord-americana Susan Sontang.

Obres de Fatema Mernissi a la Biblioteca Joan Triadú de Vic (cliqueu a la imatge):

Imatges: http://www.ara.cat ; Catàleg Aladí

Aquesta entrada ha esta publicada en Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.