Mor Josep Maria Ballarín

(Barcelona, 1920 – Berga, 2016)

El capellà i escriptor barceloní ha mort aquesta nit a Berga a l’edat de 96 anys.

La seva obra està formada per una quarantena de llibres de divulgació religiosa i novel·les amb una certa dosi d’humor, amb títols tant coneguts com “Mossèn Tronxo”, “Santa Maria pa cada dia”, “El Bon Déu dels bolets” o “Pluja neta, bassals bruts”, entre d’altres.

Mossèn Ballarín es definia a si mateix com un “religiós atípic”,  ja que en moltes ocasions havia mostrat la seva visió crítica envers l’església. Tot i això, era un personatge molt estimat i conegut, degut a les seves col·laboracions a diversos mitjans de comunicació com TV3, Catalunya Ràdio, el diari Avui o la revista Serra d’Or.

Va rebre la Creu de Sant Jordi  l’any 1995 en reconeixement a la seva tasca literària i religiosa i el Premi Ramon Llull al 1996 per la seva obra “Santa Maria pa cada dia”.

Obres de Josep Maria Ballarín a la Biblioteca Joan Triadú de Vic ( (cliqueu a la imatge)

Imatges: http://www.ara.cat ; Catàleg Aladí

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.