“Disputa de l’ase” : lectura dramatitzada al Teatre L’Atlàntida de Vic

El proper diumenge 19 de juny, a les 18:00 h, us convidem, gràcies a la col·laboració entre la Fundació Romea i la Diputació de Barcelona, a la lectura dramatitzada “DISPUTA DE L’ASE” d’Anselm Turmeda, al Teatre L’Atlàntida de Vic.

ENTRADA GRATUÏTA

Cal reservar entrada a la Biblioteca Joan Triadú

Tel. 93 883 33 25    //    b.vic.jt@diba.cat

La “Disputa de l’ase” (1418), és un divertit debat sobre la hipotètica superioritat de l’home sobre els animals. Una sàtira sobre el comportament humà, representada en un diàleg entre fra Anselm i l’ase, on hi podem entreveure certes reminiscències de l’estil utilitzat per Boccaccio al “Decameró”.

L’obra va ser censurada per la Inquisició i es va perdre l’original en català. Només en restà una traducció en francès que és la que va publicar Barcino l’any 1928. Marta Marfany i Albert Mestres han publicat una versió actualitzada del text i Miquel Pujadó n’ha creat la versió dramatitzada. Carles Canut és el director de la lectura dramatitzada, que han representat actors tant reconeguts com Ferran Frauca, Jordi Boixaderas, Mingo Ràfols, Miquel Pujadó, Mònica Glaenzel i Pep Ribas.

disputa1

Imatges: Fundació Romea

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.