Mor Elvira Molas

Elvira Molas i Pradell
(30 de març de 1927  –  13 de setembre de 2016)

La bibliotecària camprodonina ha mort avui dimarts 13 de setembre a l’edat de 89 anys.

L’Elvira va néixer el 1927 a Camprodon i des de ben petita va ser una gran lectora. La primera vegada que va veure una biblioteca va ser en una visita amb el seu institut a la Biblioteca de Catalunya, visita que encetà una relació que va durar més de quaranta anys.

Va estudiar a l’Escola de Bibliotecàries a Barcelona, on llavors només hi podien estudiar dones, i es va diplomar en la promoció del 1948.

Acabats els estudis a Barcelona va fer les pràctiques a Vic i seguidament les inevitables oposicions. L’Elvira va estar un any a Sallent i el 1949 va començar a treballar Vic, a la Biblioteca Jaume Balmes de la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona. Va ser directora de la Biblioteca des de 1966 fins a la seva jubilació.

Després de 42 anys treballant a la Biblioteca Jaume Balmes, l’Elvira es va jubilar l’any 1991.

Les dues biblioteques que hi havia a Vic, la Biblioteca de la Caixa de Pensions (1929), i la Biblioteca Jaume Balmes (1931), es van fusionar l’any 1996 en la que actualment és la Biblioteca Joan Triadú.

(Fragments extrets de: “Una mirada al passat : les biblioteques públiques de Vic”. En Portada. Núm. 37, Abril 2008)

Imatge: Biblioteca Joan Triadú

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.