Inauguració del Bibliobús Puigdon

Demà divendres 16 de setembre 2016, a les 17:30 h., s’inaugura un nou Bibliobús de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona: el Bibliobús Puigdon (nom de la muntanya del municipi d’Alpens).

Aquest és el 10è bibliobús de la flota de la Diputació de Barcelona, equipaments que donen servei a 110 municipis que no tenen biblioteca, garantint d’aquesta manera que els ciutadans d’aquests pobles puguin accedir al Sistema de Lectura Pública de Catalunya.

El Puigdon donarà servei a 11 municipis, alguns amb servei setmanal i altres quinzenal:

• El Brullmapapuigdon450
  • L’Esquirol
  • Lluçà
  • Muntanyola
  • Perafita
  • Prats de Lluçanès
  • Santa Eulàlia de Riuprimer
  • Tagamanent
  • Tavèrnoles
  • Viladrau
  • Vilanova de Sau

El nou vehicle, de 10 metres de llarg i una alçada de 3’5 metres, conté uns 2.800 documents per a préstec d’un fons inicial de 5.000 documents que s’aniran renovant periòdicament.

Els usuaris del bibliobús, amb el carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, podran agafar llibres en préstec, sol·licitar documents en préstec interbibliotecari, accedir a Internet i participar en les activitats de dinamització cultural que s’aniran programant.

El disseny d’aquest nou bibliobús és molt innovador, incorporant noves tecnologies com una pantalla gegant per a diferents usos, una màquina d’autopréstec, Wi-Fi, i tres tablets per a ús dels usuaris. A més, aquest vehicle té una plataforma elevadora per persones amb cadira de rodes.

L’equip del bibliobús està format per una directora, Montserrat Fàbregas, i un tècnic auxiliar de biblioteca, Sergi Escayol, que també n’és el conductor. Aquest bibliobús rebrà el suport de la Biblioteca Joan Triadú de Vic, biblioteca central comarcal d’Osona.

La inauguració del Bibliobús Puigdon ha permès que es reestructurin les rutes del Bibliobús Tagamanent i el Bibliobús Guilleries, cosa que permetrà augmentar algunes freqüències de pas a alguns municipis que abans eren mensuals o quinzenals.

Més informació sobre el bibliobús, parades i freqüències de pas : BIBLIOBÚS PUIGDON

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.