Bob Dylan, Premi Nobel de Literatura 2016

Sorprenentment, el cantautor nord-americà Bob Dylan ha estat guardonat amb el Premi Nobel de Literatura 2016. Per primer cop a la història dels Premis Nobel, el guardó l’ha guanyat un músic.

Bob Dylan ha guanyat el premi “per haver creat una nova expressió poètica en la gran tradició nord-americana de la cançó”.

La secretària de l’Acadèmia sueca Sara Danius ha comentat que “Dylan mereix el Nobel perquè és un gran poeta en llengua anglesa. Durant una trajectòria de 55 anys ha estat constantment reinventant-se i creant-se una nova identitat”. “Espero que no hi hagi polèmica sobre aquest premi Nobel. Potser els temps estan canviant”.

A la Biblioteca podeu trobar música de Bob Dylan i llibres sobre el cantautor.

Cliqueu a la següent imatge per veure els registres al catàleg Aladí:

collagedylan2

Pàgina web dels Premis Nobel:

nobel

Imatges: nobelprize.org

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.