Exposició “Hagiogràfix del santoral vigatà” de Joan Arimany i Juventeny

La Biblioteca Joan Triadú de Vic presenta l’exposició

“HAGIOGRÀFIX del santoral vigatà”

Exposició del 28 de novembre de 2016  al  14 de gener de 2017

Biblioteca  Joan  Triadú

La Biblioteca Joan Triadú de Vic exposa, del 28 de novembre de 2016 al 14 de gener de 2017, la mostra HAGIOGRÀFIX del santoral vigatà. Es tracta d’un recull de diversos llibres i documents hagiogràfics. La majoria són vides de santes i sants que han estat estretament vinculats amb la ciutat de Vic, ja sigui per la seva relació biogràfica, ja sigui per la intensa devoció que se’ls ha professat. Són edicions impreses fins a mitjan segle XX i representen, per a alguns sants, la primera que els ha estat dedicada. El comissari de l’exposició és Joan Arimany i Juventeny, gestor cultural especialitzat en religiositat popular.

Aquesta mostra està integrada a la sala de la mateixa Biblioteca i ofereix cinc espais diferenciats en cinc vitrines.

El primer, ofereix una introducció al concepte de santedat i, més específicament, en referència als sants vigatans. També acull la producció impresa dedicada a diversos sants i santes  les  relíquies dels quals eren venerades a la ciutat: santa Escolàstica, sant Just, sant Agapit , sant Joan Almoiner i els sants Joan de Cetina i Pere de Dueñas.

El segon espai és dedicat als Sants Màrtirs, Llucià i Marcià, antics patrons de Vic dels quals també es veneraven unes relíquies i a qui la tradició pietosa havia fet fills de la ciutat.

El tercer és ocupat per producció bibliogràfica i documentació diversa dedicada a sant Miquel dels Sants, actual patró de Vic, nascut a l’edifici del carrer que porta el seu nom i que es va convertir en temple eclesiàstic.

Sant Antoni Maria Claret té dedicat el quart espai, en el qual destaquen diversos volums escrits pel sant que li van ser impresos en vida.

El darrer i cinquè, és ocupat per la resta de sants històrics amb vinculació vigatana: Joaquima de Vedruna, Carme Sallés, Bernat Calbó, Pere Almató, Francesc Coll i  Pau de Narbona.

A més dels llibres, una part de l’exposició està formada per fulls de goigs, targetes i medalles amb relíquia, així com d’altres objectes vinculats als sants.

Si voleu més informació:

Biblioteca Joan Triadú   (www.bibliotecadevic.com   //   e-mail:   b.vic.jt@diba.cat )

Joan Arimany i Juventeny  (www.joanarimanyjuventeny.cat)

(Cartell : Joan Arimany i Juventeny)

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.