Homenatge a Pilar Cabot

Pilar Cabot i Vila era una persona molt coneguda i estimada a la ciutat de Vic i comarca d’Osona.

Poetessa, escriptora, llibretera, compositora, crítica literària, promotora de la cultura i llengua catalanes… l’autora vigatana era una persona molt enèrgica i emprenedora.

Va escriure i publicar nombrosos llibres de poesia, alguns musicats per ella mateixa. Alguns dels més coneguts són : “Els Versos obstinats”, “Els Rossinyols insomnes”, “La Remor d’un molt antic silenci”, “Vol ballar un tango amb mi, senyor Vivaldi?”, “Avui estimo Baudelaire”, “Amb veu d’amic”, “GaTonades il·lustrades”, “Del meu país : cantata per a corals infantils”,  “El Niu transparent : poemari”, etc.

A la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona podeu trobar algunes de les seves obres.

La Pilar Cabot, àvida lectora i amant de la poesia, va ser durant molt de temps usuària de la nostra Biblioteca, però la seva relació més estreta amb nosaltres va ser com a membre de la Comissió de Lectura Pública de la Biblioteca Joan Triadú i com a coordinadora de les “Tertúlies amb poetes”. Aquesta era una activitat de la Biblioteca Joan Triadú (de 1997 fins al 2010), on un dissabte al mes es reunien poetes i lectors de poesia per llegir i escoltar poemes i gaudir-ne comentant-los entre tots.

La Biblioteca Joan Triadú va publicar 6 llibres titulats Tertúlies amb poetes. En aquests volums es van recollir els treballs literaris presentats durant les trobades a la Biblioteca.

En els àlbums de fotografia de la Biblioteca, hem trobat algunes imatges de la Pilar Cabot participant en algunes de les activitats que es varen programar aquí :

Trobareu més informació sobre l’autora vigatana a :    Pilar Cabot

Si veniu a la Biblioteca, trobareu una mostra que hem preparat amb tots els llibres i publicacions que tenim de la Pilar Cabot:

I aquí recordem uns moments que vàrem compartir amb la Pilar Cabot a la Biblioteca Joan Triadú:

Xerrada : “Espriu, cap a la pensada llum” (2013) :

Presentació del llibre : “Vol ballar un tango amb mi, senyor Vivaldi?” (2015) :

(Imatges i vídeos : Biblioteca Joan Triadú)

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.