Una sessió de contes sobre salut mental a les escoles de Vic

Amb motiu del Dia Mundial de la Salut Mental, la Biblioteca Joan Triadú, conjuntament amb el Servei Municipal de Salut de l’Ajuntament de Vic i Osonament, porta una activitat sobre la problemàtica de la salut mental a les escoles de primària de Vic.

Els alumnes de segon de primària gaudiran de la sessió de contes, Fuig, bèstia! a càrrec de la rondallaire Sherezade Bardají, una sessió de contes que anirà acompanyada d’una activitat complementària que durà a terme Osonament. Una activitat, la que proposem a les escoles de primària, que té l’objectiu de sensibilitzar els alumnes de primària al voltant de la salut mental i que alhora pretén normalitzar el fet que es pugui parlar amb els nens dels problemes de salut mental.

La tristesa és un sentiment normal en l’ésser humà. Tots ens podem sentir tristos o melancòlics però, habitualment, aquest tipus de sentiment no acostuma a durar gaire i desapareix al cap d’uns dies. A la Dolça, la protagonista del conte, se li ha ficat a l’estómac  la fera dels ais i tothom al regne té por d’acostar-s’hi. El seu pare, el rei, ja no sap què fer per ajudar-la, fins que un dia, de terres llunyanes, arriba un mercader que obrirà una escletxa d’esperança per a la Dolça. Una història que parla sobre la tristesa i la depressió i que permet acostar la problemàtica de la salut mental als alumnes de segon de primària.

Participen d’aquesta activitat les següents escoles: l’Escorial, Sagrat Cor, Sentfores, La Sínia i Vic Centre.

El dijous 5 d’octubre, vam començar amb aquesta activitat a les escoles de Sentfores i La Sínia.

Aquesta entrada s'ha publicat en Salut mental i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.