Alejandro Palomas i Antoni Bassas Premi Nadal i Josep Pla 2018

Durant la nit de reis a Barcelona se celebra un dels actes culturals amb més tradició de l’Estat Espanyol, l’entrega dels Premis Nadal i Josep Pla de narrativa en castellà i en català. Aquests premis, creats per l’editorial Destino el 1945 i al qual es va afegir el Josep Pla a partir de 1968, estan dotats amb 18.000 i 6.000 euros respectivament i l’acte d’entrega es fa a l’Hotel Palace (antigament Hotel Ritz) de Barcelona.

Enguany els premis han estat per:

Premi Nadal 2018

Un amor d’Alejandro Palomas és una novel·la que recupera el personatges de les seves anteriors novel·les, Una madre i Un perro.

En aquesta ocasió, Amàlia i la seva família veuen com una coincidència desastrosa pot destruïr la felicitat que tant els ha costat aconseguir just la nit abans del casament de la seva filla mitjana Emma.

L’autor va estudiar Filologia anglesa a la Universitat de Barcelona i un Màster de Poesia al New College de San Francisco (EEUU). Palomas és traductor, professor de tallers d’escriptura creativa, col·labora en diversos mitjans de comunicació i un autor ben prolífic. Escriu llibres sobre les relacions familiars i sentimentals i com diu el propi autor “Soy como un alfarero de emociones y personajes. Necesito moldear, retocar, verlos y tenerlos muy a la mano. Les hago trabajar mucho emocionalmente, sudar la camiseta a todas horas. Si estuvieran en escenario sudarían, reirían, llorarían…. Son muy orgánicos.” També ha dit que busca “atraer al lector no tanto por el intelecto como por la emoción”.“Siempre busco el impacto de la emoción, pero al estilo de los clásicos: reír, llorar, pero sobre todo, sentir”.

Alejandro Palomas ha rebut diversos premis com el Joaquim Ruyra, el Premio Nacional de literatura infantil y juvenil i el Premi Protagonista Jove per Un fill.

Altres llibres d’Alejandro Palomas a la Biblioteca Joan Triadú de Vic:

Premi Josep Pla 2018

Bon dia, són les vuit! és el títol de l’obra guanyadora de la cinquantena edició del Premi Josep Pla, una crònica periodística de les experiències viscudes en el programa dels Matins de Catalunya Ràdio entre els anys 1995 i 2008 escrita pel seu director i presentador. Un  llibre escrit deu anys després que Bassas decidís plegar per les desavinences amb la direcció de la cadena. Antoni Bassas rememora les vivències d’aquella etapa, memòries que s’acaben convertint en una reflexió sobre el món periodístic i la societat catalana d’aquella època. Després de tancar aquella etapa, Bassas va ser corresponsal de TV3 a Washington i actualment forma part de l’equip directiu del diari Ara, del qual, a més de fundador, és director audiovisual.

Altres obres d’Antoni Bassas a la Biblioteca de Vic:

Altres participacions:

El Premi Nadal 2018 i el Premi Josep Pla 2018 es publicaran durant el mes de febrer a l’Editorial Destino.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )