Llucia Ramis, guanyadora del premi Anagrama amb Les possessions

L’escriptora i periodista Llucia Ramis (Palma de Mallorca, 23 d’abril de 1977 –  ) és la flamant guanyadora de la tercera edició del Premi Anagrama en català amb Les possessions. Aquest premi, de recent creació, però que ja destaca pel seu prestigi, està dotat amb 6.000 euros i l’edició de l’obra. Anteriorment el van guanyar Albert Forns i Tina Vallès respectivament.

El jurat va triar aquesta obra per ser la guanyadora entre els 28 originals que es van presentar per “la mestria i la solidesa narrativa de l’autora, que ha lliurat una novel·la composta en múltiples capes, narrada per una veu protagonista d’una gran humanitat i escrita amb una llengua rica i vibrant”.

Llucia Ramis. Foto: Diari Ara

L’editora Isabel Obiols ha explicat que, en la novel·la, la narradora torna de Barcelona a Mallorca per mirar posar fre a l’espiral conspiranòica del seu pare, que després de la jubilació ha passat de ser un plàcid professor d’Universitat a implicar-se en una batalla legal per un pressumpte delicte urbanístic. Durant un cap de setmana, la protagonista conversa amb un pare, de sobte desconegut, una mare que fa com si res i un antic amant i mentor periodístic. Unes trobades que reobren velles ferides i transporten la protagonista al centre de la seva història familiar, marcada per un succés macabre ocorregut a Madrid l’any 1993.

Segons Sergi Pàmies, membre del jurat “és un llibre fantàstic” que va provocar una decisió unànime del jurat. “Des de la segona línia vam saber que era la Llucia Ramis, perquè hem llegit la seva obra, i aquest llibre fa justícia a la seva carrera, amb la qual es desempallega de l’etiqueta generacional, sense fer-ho del tot“. La novel·la és una barreja d’amor, desamor, memòria, nostàlgia, delicte urbanístic, precarietat laboral i vital, decadència de Barcelona, etc. Pàmies ha assegurat que el llibre és com “un grans èxits de Llucia Ramis, on hi ha tots els registres possibles de l’autora, com si es tractés d’una caixa d’eines de la qual va traient diferents recursos“, que no s’assembla a la resta de la seva obra.

Llucia Ramis col·labora en diversos mitjans de comunicació i és autora de:

I a més a més a la Biblioteca Joan Triadú també trobareu:

La nova novel·la de Llucia Ramis es publicarà el pròxim mes de març a l’editorial Anagrama i per l’abril en castellà a Libros del Asteroide.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )