21 de març, Dia mundial de la poesia

La UNESCO va declarar el dia 21 de març com el Dia mundial de la Poesia i a Catalunya, la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) prepara una gran diada per commemorar-ho i fomenta l’organització, amb la col·laboració d’entitats públiques i privades d’arreu del territori de parla catalana, d’actes entorn a la poesia així com també als espais virtuals.

A més a més, cada any selecciona un/a poeta/essa i li encarrega una poesia, que es traduirà a tantes llengües com sigui possible, per mostrar la riquesa mundial de la poesia. Enguany l’escollit ha estat el poeta valencià Marc Granell.

La poesia

És el foc i és la neu, és la tristesa

i és el crit que desperta l’alegria

i ens fa llum les tenebres que habitàvem

com un costum antic d’àngels caiguts.

És el pont i és el riu, és la memòria

que obri escletxes de mel en la ferida

fonda i roent que ens cava precipicis

insalvables al bell mig de les venes.

És la mar i és la senda, és el desig

que crea com cap déu futurs més savis

i funda uns altres mons que es fan possibles

si el cant esquinça vels i fon les ombres.

Marc Granell

La Biblioteca Joan Triadú de Vic també s’ha adherit a aquesta commemoració i ha preparat per aquest dia un acte dedicat a la vessant més actual i innovadora de la poesia: Poesia del carrer. A càrrec de Robert Jové i SOLO K.OS aquest acte inclourà una Introducció al RAP, Diàleg obert sobre El present i futur de la poesia i sessió de Micro Obert perquè els assistents a l’acte puguin recitar les seves creacions.

Dimecres, 21 de març de 2018 a les 18:00 h.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )