Ha mort Tom Wolfe, l’impulsor del “Nou periodisme”

El periodista i escriptor Tom Wolfe (1931-2018) va morir el passat dilluns a l’edat de 87 anys. Nascut en una família benestant de Richmond (Virginia, EEUU) desde petit va estar en contacte amb la cultura i les arts gràcies a la implicació de la seva mare. Va estudiar a les universitats de Washington i Yale.

Considerat com l’impulsor del Nou periodisme, els seus articles es van publicar als diaris més prestigiosos, com el New York Herald Tribune i The Washington Post i a revistes com Enquirer, Harper’s Magazine o New York. En els seus reportatges destacaven les seves descripcions subjectives, el seu sentit de l’humor i la gran capacitat d’observació.

No va ser fins a finals dels anys 80, quan ja tenia més de 50 anys quan va escriure la seva primera novel·la, La foguera de les vanitats, que es va convertir en un best-seller internacional, tot i que al principi el va publicar per entregues a la revista Rolling Stone. La seva versió cinematogràfica, dirigida per Brian de Palma i protagonitzada per Tom Hanks, Melanie Griffith i Bruce Willis, també va ser un èxit internacional.

A les seves obres de ficció, Tom Wolfe feia ús de la mateixa tècnica per escriure que en els seus articles periodístics amb l’objectiu de retratar amb fidelitat la societat contemporània.

Llibres de Tom Wolfe a la Biblioteca Joan Triadú de Vic:

Novel·les:

Assaigs:

Altres recursos:

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )