Homentage a Lluís Solà en l’acte d’entrega de la Medalla d’or de la Ciutat de Vic

El passat dijous 19 de juliol de 2018 es va fer l’acte d’entrega de la Medalla d’or de la Ciutat de Vic al poeta, dramaturg i escriptor Lluís Solà. Amb la Sala Joaquim Maideu del teatre Atlàntida plena de gom a gom, l’acte es va convertir en un homenatge càlid i emotiu de la seva figura. El poeta vigatà es va declarar “emocionat i commocionat per aquest honor immens“.

El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, va entregar les més alta distinció de la ciutat al poeta vigatà i va remarcar que “el millor homenatge que se li pot fer a Lluís Solà i Sala és llegir-lo”.

Anna Erra, alcaldessa de Vic, va destacar “la merescuda medalla d’or per tot el llegat social i cultural que deixa a la ciutat, a la comarca i al país“. A més a més, una altra de les autoritats assistents a l’acte, la consellera de Cultura Laura Borràs, va recitar una poesia de Lluís Solà mentre declarava que “les seves paraules no caducaran mai”.

L’acte, que estava dirigit pel professor i dramaturg vigatà Pep Paré, que també va intervenir en l’homenatge, va comptar amb els parlaments del President d’Òmnium Osona (1982-1990), Jaume Ortiz que va repassar la joventut de Lluís Solà; la directora del Centre de Normalització Lingüística d’Osona, Dolors Solà que va recordar la tasca de defensa de la llengua catalana del poeta; el lingüista i escriptor, Manel Riera-Eures que es va encarregar de parlar de la seva vessant política i de defensa de la llibertat; i el professor de llengua i literatura de la UVic-UCC, Francesc Codina que va ocupar-se de la seva vessant artística i de creació cultural.

L’acte va comptar amb els rapsodes Carles Salas, Rosa Cadafalch i Dolors Bonay que van recitar poemes de Solà i el contrapunt musical el van posar Judit Muñoz i Hug Vilamala que van interpretar De la mà frondosa en format operístic.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )