Exposició: La divisió territorial de Catalunya

Successió de mapes històrics des de 1608 fins a l’actualitat; la República.

La Divisió territorial de Catalunya és una exposició que il·lustra l’evolució dels límits administratius que s’han anat configurant als últims 400 anys a Catalunya.

Aquesta mostra és una successió de mapes entre el 1608 i el 2017. Durant la seqüència de mapes es verifica la “idea” de delimitar el territori per vegueries. S’hi podrà observar 16 reproduccions cartogràfiques del Principat de Catalunya, entre elles, el primer mapa imprès el 1608, l’últim mapa abans del Decret de Nova Planta o la reproducció de les vegueries el 1304. De la mateixa manera, l’exposició mostrarà l’estudi del conjunt de mapes de la segona República i el mapa de la República Catalana dividit per vegueries, límits aprovats al Parlament de Catalunya el febrer de 2017.

Gràcies a aquestes rèpliques cartogràfiques es podrà conèixer la voluntat de gestionar el territori de manera pròpia determinant els límits administratius.

Del 9 al 28 d’octubre de 2018 a l’Espai Josep Romeu de la Biblioteca Joan Triadú de Vic

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )