25 de Novembre. Dia mundial per a l’eliminació de la violència vers les dones

El dia 25 de novembre es commemora el Dia Mundial per a l’eliminació de la violència vers les dones en record de les germanes Miraval, Patria, Minerva i Maria Teresa, tres activistes polítiques que van morir assassinades per encàrrec del govern del dictador Trujillo a Santo Domingo el 25 de novembre de l’any 1960.

Tot i que des de 1981 a Sud-Amèrica ja es commemorava aquesta efemèride en record de les germanes Miraval, va ser a partir de l’any 1999 que l’Organització de les Nacions Unides el va adoptar, fent-lo internacional, per visibilitzar la violència contra les dones i reivindicar-ne l’eliminació.

Per aquest motiu durant el mes de novembre trobareu una mostra de documents relacionats amb el tema de la violència de gènere.

I a més a més:

En la setena edició del concurs de cartells pel Dia Internacional per a l’eliminació de la violència vers les dones que s’organitza dins dels actes del Dia de la Dona del 8 de març es va premiar el cartell Jo no moro per tu de Mariona Conde Labraña. Aquest cartell servirà per promocionar les activitats organitzades a la comarca d’Osona pel 25 de novembre.

Aquesta entrada s'ha publicat en Exposicions i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )