21 de març, dia mundial de la poesia

Coincidint amb l’arribada de la primavera, cada any el dia 21 de març se celebra el Dia Mundial de la Poesia, una efemèride declarada per la UNESCO l’any 1999.

A Catalunya, l’encarregada de promocionar aquesta celebració és la Institució de les Lletres Catalanes, organitzant actes a tot el territori de parla catalana i recollint i promocionant actes d’altres entitats.

La Institució de les Lletres Catalanes selecciona cada any una poesia en català que es tradueix a diverses llengües parlades a Catalunya. Enguany s’ha seleccionat Poesia. Música de l’ànima teixida amb paraules, de la poetessa de Cervera Rosa Fabregat i s’ha traduït a vint llengües, totes les oficials a Catalunya i una selecció de les que es parlen a territori català.

La Biblioteca Joan Triadú de Vic com cada any s’ha unit a aquesta commemoració i hem preparat una exposició de llibres de poesia, enguany relacionats amb l’activitat poètica de Els vespres malgastats, dedicada els poetes joves catalans que s’està fent durant aquestes setmanes a les biblioteques de la comarca d’Osona i que farà la seva parada a la Biblioteca de Vic el pròxim 23 de maig.

També hem preparat un racó poètic on podreu assaborir els nostres bombons poètics amb una selecció de fragments de poemes de l’exposició de llibres de l’activitat poètica Els vespres malgastats.

Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.