Club de lectura Dones i literatura: Feliçment, jo sóc una dona de Maria Aurèlia Capmany

A la trobada del Club de lectura Dones i literatura del mes de desembre llegirem el llibre Feliçment, jo sóc una dona de Maria Aurèlia Capmany.

Una reflexió sobre el feminisme i la desigualtat entre homes i dones. El llibre està protagonitzat per Carola Milà que, amb un perfil d’heroïna clàssica de les novel·les d’aventures, lluita per viure en un món que li és hostil i construir la seva identitat contra les convencions i estàndards de l’època per convertir-se en una dona rica, lliure i feliç.

Com a activista cultural i política, Maria Aurèlia Capmany (1918-1991) va cultivar la literatura des d’una vessant revolucionària, crítica i directa. Feminista convençuda, Capmany va trobar en la literatura la manera de transmetre les seves idees. El fet de ser una dona, escriptora i que a més a més ho fes en català la va portar a enfrontar-se a les convencions de l’època. Per aquest motiu, va esdevenir pionera del feminisme a Catalunya i un referent indiscutible per les joves dels anys 70 i també del feminisme actual.

Les sessions del club de lectura Dones i literatura són conduïdes per  Rosa M. Rubio Gutiérrez.

A la trobada del mes de desembre comptarem amb la presència d’Isabel Graña, llicenciada en Filologia hispànica, Doctora en Filologia catalana i responsable de l’Espai Betúlia, Centre de la Paraula i de les Lletres de Badalona. És l’autora de diversos estudis sobre aquesta autora i del pròleg del llibre Maria Aurèlia Capmany. L’època d’una dona, una biografia publicada l’any 2018 amb motiu de la commemoració del centenari del seu naixement.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura ja poden recollir el llibre a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

La trobada del Club de lectura Dones i literatura es farà:

Dijous, 5 de desembre de 2019 a les 18:30 h. a la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura Dones i Literatura i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.