Club de lectura en francès: L’Écume des jours de Boris Vian

A la trobada del mes de gener del Club de lectura en francès llegiran el llibre L’Écume des jours de Boris Vian.

Publicada l’any 1947, es tracta d’una novel·la sobre la vida, la mort, l’amor i la tragèdia protagonitzada pels amics Colin i Chick i les seves estimades Chloé i Alise en una atmòsfera de música jazz, llocs imaginaris per l’autor com Nova Orleans o Memphis on no havia estat mai, amb un estil surrealista, jocs de paraules, imaginació desbocada i un ambient asfixiant.

Boris Vian (1920-1959) era un escriptor francès, enginyer i Sàtrapa de l’Escola de la Patafísica (moviment francès inventat per l’escriptor francès Alfred Jarry que critica la ciència i reivindica l’absurd a través de la paròdia, el surrealisme i el teatre de l’absurd). Vian era fervent defensor d’aquest moviment i per això va escriure les novel·les més fantàstiques, poètiques i burlesques del moment. L’Écume des jours és una de les més conegudes. Boris Vian va morir d’un atac de cor al cinema durant l’estrena d’una pel·lícula que versionava una de les seves obres i per la qual Vian s’havia enfrontat a la productora i denunciat públicament per no estar d’acord amb la interpretació que feien del seu llibre.

Dimecres, 8 de gener de 2020 a les 18:45 h. a la Biblioteca Joan Triadú.

Les persones interessades en participar en aquest club de lectura, podeu passar a recollir el llibre a la Biblioteca.

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Club de lectura en francès i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.