Exposició: Interdependents, corresponsables

La Biblioteca Joan Triadú de Vic us convida a visitar Interdependents, corresponsables, una exposició que tracta l’Agenda 2030 a través de Treballs de recerca de Batxillerat, editada per la Fundació Solidaritat UB i l’Institut de Desenvolupament Professional (IDP-ICE) de la Universitat de Barcelona.

La mostra, que està itinerant per dotze biblioteques de la província de Barcelona, subratlla la interdependència de les problemàtiques en el planeta i la nostra corresponsabilitat en la protecció i defensa dels drets humans. Dóna a conèixer els disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030, que 193 països del món, reunits el setembre de 2015 a l’Assemblea General de les Nacions Unides, van comprometre’s a treballar per assolir durant els següents quinze anys i que s’il·lustren a l’exposició.

L’accés a les vacunes a l’Àfrica, l’acollida de persones refugiades a Catalunya, l’opinió sobre l’esport femení, la integració laboral de persones amb síndrome de Down o la contaminació dels rius i el seu impacte en els vegetals són algunes de les temàtiques presents en aquesta mostra.

Tant l’exposició com l’assessorament de les recerques que la conformen s’emmarquen en el projecte «Interdependents, corresponsables: L’Agenda 2030 com a recurs per la recerca de Batxillerat» (2017-2019), que la Fundació Solidaritat UB i l’IDP-ICE han dut a terme en instituts de la província barcelonina amb el suport de la Diputació de Barcelona. L’objectiu principal del projecte ha estat difondre, entre alumnat i professorat, les possibilitats de l’Agenda 2030 com a recurs educatiu per comprendre la interdependència de problemàtiques aparentment llunyanes i promoure la corresponsabilitat en la seva resolució.

Amb el mateix objectiu, el Mapamundi interactiu dels Drets Humans, editat també per la Fundació Solidaritat UB, permet visualitzar reptes globals classificats segons els ODS de l’Agenda 2030. Aquests reptes es van actualitzant amb treballs d’aula que denuncien vulneracions de drets humans o difonen lluites per defensar-los; per exemple, els treballs de recerca en què es basa l’exposició.

L’exposició Interdependents, corresponsables es pot visitar:

Del 9 al 16 de desembre de 2019 a la Biblioteca Joan Triadú de Vic

Aquesta entrada s'ha publicat en Activitats, Exposicions i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.