Dia 10: Visitem el MEV des de casa

El Museu Episcopal de Vic (MEV) és un dels més importants d’art medieval i conserva més de 29.000 peces de valor excepcional de pintura i escultura del romànic i gòtic català així com col·leccions d’arqueologia, orfebreria, teixit, forja, vidre i ceràmica.

Es va inaugurar l’any 1891 fruit de la unió de les col·leccions del Círcol literari de Vic i de la col·lecció que havia reunit el Bisbe Josep Morgades provinent de diferents parròquies del Bisbat de Vic i que corrien perill de desaparèixer.

L’any 2002 es va inaugurar el nou edifici fet a mida per la col·lecció que conserva i des de 2009 disposen de tours virtuals per poder gaudir de les peces online. L’any 2001 la Generalitat de Catalunya el va declarar Museu d’Interès Nacional.

Aquests dies que no es pot sortir de casa, és una bona opció passar una bona estona admirant les peces de valor incalculable que es poden visitar al Museu.

Us recomanem especialment:

Tour virtual 360º. Recorregut per les sales del museu que permet admirar les obres i objectes mitjançant fotografies panoràmiques.

El Museu en 45 minuts. Un recorregut per les peces més importants d’art medieval del MEV acompanyades d’un petit vídeo que en destaca les seves característiques més rellevants.

Obres mestres. Selecció de les peces més destacades i reconegudes de les diferents col·leccions del MEV. Són les joies del Museu. També acompanyades d’un petit vídeo explicatiu. Aquí també podreu conèixer de ben a prop la mòmia egípcia que es conserva al Museu.

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.