Dia 12: Aprenem com funciona el cervell dels infants per entendre’ls millor

Amb els nens confinats a casa des de fa dies i sense dia de tornada a l’escola a la vista i amb els pares i mares ocupant-se del seu esbarjo, la seva cura, però també fent de mestres, és un bon moment per intentar entendre com funciona el cervell dels nens i nenes i aprofitar-ho per fer més fàcil el confinament. A ells, però també als adults amb qui conviuen.

Per aquest motiu, recuperem una recomanació feta al Prestatge de Salut de la Biblioteca Virtual per part de la Biblioteca Joan Triadú de Vic.

Siegel, Daniel J. El Cerebro del niño. Barcelona : Alba, 2016.

Però aquest llibre no només està pensat per a pares sinó també per aquells educadors, avis o qualsevol persona relacionada amb l’educació de l’infant que tinguin ganes d’entendre, aprendre i involucrar-se en les diferents etapes de creixement.

Aquest llibre neix de la necessitat d’aprofundir, per part de pares i educadors, en els conceptes que s’explicaven en l’anterior llibre (El cervell del nen). Insisteix en la necessitat de fer treballar el cervell complet, els dos hemisferis, per tal de satisfer les necessitats de l’infant d’una manera més completa i satisfactòria. Una de les premisses del llibre és que els pares no hagin de sobreviure a les situacions creades pels seus fills (rabietes, etc…) sinó que ajudin a veure aquestes situacions com a oportunitats per a conèixer els seus fills i ajudar-los a créixer com a persones equilibrades.

Un llibre pautat amb 12 estratègies i un munt d’exercicis d’introspecció per arribar a conèixer com es desenvolupen els nens i adolescents en les diferents situacions de la vida i com els podem ajudar com a pares i educadors per trobar l’equilibri que necessiten i resoldre la situació de la millor manera. Un llibre no per crear els pares i educadors perfectes (no existeixen), però si els millors acompanyants per a cada infant.

Daniel J. Siegel és llicenciat en Medicina per la Universitat de Harvard i màster en Psiquiatria Pediàtrica. És professor de Psiquiatria a la Universitat de l’UCLA, codirector de l’UCLA Mindful Awareness Research Center, coinvestigador al Center of Culture, Brain and Development, i director del Mindsight Institute. Un referent com a psicoterapeuta i autor de diversos llibres de ressò internacional.

Tina Payne Bryson és doctora en Filosofia per la Universitat de Califòrnia del Sud (USC), psicoterapeuta de nens i adolescents i Directora del departament d’educació i desenvolupament dels pares al Mindsight Institute. Una de les tasques que duu a terme, a banda d’escriure, és la de fer conferencies a professionals, educadors i pares.

Aquest llibre també el trobareu en format electrònic a l’eBiblio.

A les Biblioteques, també podeu buscar:

Més informació:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.