Dia 16: Investiguem la figura de Jacint Verdaguer

Amb motiu dels 175 anys del naixement de Jacint Verdaguer, la Fundació dedicada al poeta i a la seva obra ha inaugurat una nova web on es pot consultar i reservar per préstec (per quan s’acabi el confinament) les obres que formen part del catàleg de la Biblioteca de la Casa Museu Jacint Verdaguer ubicada a Folgueroles.

Per tal de facilitar l’accés a l’obra de Verdaguer i promoure’n la seva lectura, el catàleg inclou 944 dels més de 1500 registres que formen part del fons bibliogràfic de la Fundació, que també inclou fons etnogràfic i artístic. Aquest fons continua creixent gràcies a la tasca de recollida i conservació  de les obres que es van publicant sobre Jacint Verdaguer i la seva obra i que realitza diligentment la Fundació.

Aquesta és la primera d’un conjunt d’inniciatives que es faran aquest any per commemorar el 175è aniversari del naixement del capellà i poeta Jacint Verdaguer, una figura capdal de les Lletres Catalanes.

Per saber-ne més:

• Llibres de Jacint Verdaguer i la seva obra a la Biblioteca Joan Triadú de Vic
  • Enigma Verdaguer pel·lícula sobre Verdaguer escrita per David Plana, dirigida per Lluís Maria Güell i protagonitzada per l’osonenc Ernest Villegas. Disponible a 3 a la carta.
  • L’Atlàntida de Jacint Verdaguer.  Audiollibre disponible a l’e-Biblio.
  • Canigó. 125 veus Lectura completa del poema Canigó de Jacint Verdaguer a càrrec de 125 personalitats relacionades amb el món de la cultura (actors, escriptors, professors, músics, etc.). Projecte realitzat l’any 2011 amb motiu dels 125 anys de la primera edició d’aquest poema.
  • Visita virtual a la Casa Museu Verdaguer de Folgueroles

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.