Dia 17: Prenem consciència sobre el Trastorn de l’Espectre Autista (TEA)

El dia 2 d’abril és el Dia Mundial per la conscienciació sobre el Trastorn de l’espectre Autista (TEA), un trastorn que, segons la Federació Autisme Catalunya afecta a unes 75.000 persones a Catalunya en major o menor grau. Es tracta d’un trastorn neurobiològic del desenvolupament que es manifesta durant els tres primers anys de vida i que es caracteritza per les dificultats de comunicació i interacció social i per la necessitat de patrons restrictius i repetitius de comportament, interessos o activitats. La cura i dedicació que requereix una persona afectada de TEA és molt exigent i un autèntic repte per les famílies, que necessiten molta ajuda professional externa.

Amb les circumstàncies actuals, el confinament és especialment complicat per les persones que pateixen TEA sobretot per afrontar els canvis en el seu entorn i en les seves rutines. Tot i que es permet sortir a fer passejades terapèutiques amb acompanyament per les persones amb discapacitat i amb TEA, algunes organitzacions estan denunciant l’incivisme i la intolerància de la societat, doncs s’han donat casos d’insults i amenaces de gent des dels balcons i terrasses en veure’ls al carrer.

Per poder comprendre millor que és el Trastorn de l’Espectre Autista avui us recomanem:

María y yo. El documental. A Documentales de La 2.

Cliqueu a la foto

Adaptació del còmic Maria i jo, una mirada delicada, sensible i divertida de la relació de l’autor de còmics Miguel Gallardo i la seva filla María que pateix TEA. Aquest còmic va ser mereixedor del Premi Nacional de Còmic de Catalunya l’any 2008 i dos anys més tard es va convertir en un documental dirigit per Félix Fernando de Castro amb la col·laboració del propi Miguel Gallardo.

María y yo el documental a l’e-Biblio

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.