Dia 19: Visitem els museus d’art més importants del món (1)

Portem ja uns dies a casa confinats però cada dia estan sortint noves propostes per no avorrir-nos i poder gaudir en família per internet! Avui us volem donar a conèixer uns quants museus que han preparat tours virtuals i col·leccions online perquè sense moure’ns de casa puguem gaudir i visitar les seves obres.

Avui us proposem 4 visites virtuals:

botticelli_venus uffiziUn dels museus més visitats d’Itàlia on hi trobem la col·lecció d’art de la familia Médici en el palau que ells mateixos van fer construir però com que se’ls va quedar petit, algunes peces de la seva ingent col·lecció d’art estan a altres museus. A la Galeria del Uffizi hi ha la millor col·lecció de pintura del Renaixement del món on es poden veure obres de Giotto, Botticelli, Leonardo da Vinci, Micheangelo i Caravaggio, també a través de la seva web. A més a més, trobem una gran col·lecció d’escultures antigues que també van pertànyer a la família Médici.

Vegeu també: Secretos de la Galeria Uffizi

vaticansVisitar els Museus del Vaticà sense cues i podent gaudir de les obres sense empentes és possible a través dels vídeos i fotografies que ofereix la seva web. I també La Capella Sixtina amb un vídeo i fotografies 360º.

escultura gregaUna referència en qüestió de museus arqueològics del món. Conté des d’objectes del neolític i l’edat de bronze fins a una importantíssima col·lecció d’escultures de la Grècia antiga (700 aC – 500 dC). A la seva web podem trobar una gran quantitat de peces del museu i les seves explicacions ben detallades.

Més de 8.000 obres disponibles per internet d’artistes com El Bosco, Velázquez, El Greco, Rembrandt, Goya, Rubens i Fra Angelico. Tot i que és un museu especialment ric en pintura europea del segles XVI al XIX, també podem trobar obres de pintors més moderns com Sorolla.

El_jardín_de_las_Delicias,_de_El_Bosco

A més a més, ofereixen cursos online i recursos didàctics per a infants i estudiants.

Vegeu també: Una noche en el Prado

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.