Dia 21: Llegim, per entregues, Història de dues ciutats de Charles Dickens

L’editorial Club Editor ens proposa, durant els dies de confinament, la lectura, per entregues diàries, de la novel·la Història de dues ciutats de Charles Dickens.

Es tracta d’una novel·la històrica, publicada durant l’any 1859 per entregues a la revista literària All the year around, fundada pel propi Dickens, un format de publicació que ha recuperat l’editorial Club Editor en una versió molt més moderna. Traduïda per Núria Sales, és una de les novel·les més venudes de tots els temps, doncs es calcula que se n’han venut uns 200 milions d’exemplars, xifra només superada per un altre gran clàssic de la literatura, El Quixot.

L’argument se centra en la vida de dues ciutats, Londres i París, en paral·lel a l’esclat de la Revolució Francesa. Londres suposa la vida tranquil·la, en pau i ordenada mentre que París és una ciutat agitada, caòtica, en conflicte i amb grans canvis socials capgirant-ho tot. Amb aquest rerefons, Dickens sitúa la història dels seus personatges principals: l’aristòcrata francès Charles Darnay i l’advocat anglès Sidney Carton.

Una novel·la que va esdevenir un gran clàssic de la literatura universal i les primeres frases d’Història de dues ciutats són recordades arreu:

Era el millor dels temps, era el pitjor dels temps, l’era de la saviesa, l’era de l’estupidesa, l’època de la fe, l’època de la incredulitat, l’hora de la llum, l’hora de la tenebra, la primavera de l’esperança, l’hivern de la desesperació, ho teníem tot davant nostre, no teníem res davant nostre, tots aniríem de dret al cel, anàvem de dret a l’infern…

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.