Dia 22: Cuidem la nostra salut física i psicològica durant el confinament

Després de gairebé un mes des que es va decretar el confinament per la COVID-19, avui dia 7 d’abril se celebra el Dia Mundial de la Salut per commemorar l’aniversari de la creació de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) l’any 1948.

Aquest any degut a la quarantena que estem vivint són moltes les institucions oficials que ens estan fent arribar tota una sèrie de recomanacions per a la gestió emocional de grans i petits. Durant aquests dies vivim moltes sensacions alhora que hem de saber gestionar per tal que aquest confinament esdevingui una oportunitat de millora dins aquesta gran crisi.

Quedar-nos a casa és el millor que podem fer per protegir-nos i protegir els altres. Per això, us fem arribar un petit resum d’aquestes recomanacions per tal que les pugueu dur a terme en el vostre dia a dia.

• Consulteu només els canals d’informació oficials i contrastats. No feu cas de les fake news ni en feu difusió. Si a casa hi ha nens, no els mentiu, doneu-los informació clara i adaptada al seu nivell de desenvolupament.
  • Establiu una rutina: intenteu crear uns horaris els més semblants als que teníeu fins ara. Si treballeu a casa, intenteu alternar feina amb activitats més lúdiques i relaxants un cop finalitzada la jornada de treball com llegir, escoltar música, etc. Amb nens, establiu rutines en hores de son, higiene i àpats i alterneu les activitats més educatives amb les de lleure.
  • Comuniqueu-vos amb la família i amics: la tecnologia ens pot ajudar a estar més comunicats amb els nostres éssers estimats: trucades, videoconferències, missatges, etc. ens ajudaran a sentir-nos més a prop.
  • Activeu-vos i cuideu-vos: l’activitat física i una bona alimentació són essencials per tenir un bon estat anímic i ser més positius en aquesta situació. Camineu per casa, feu gimnàstica, relaxeu-vos fent ioga, etc..qualsevol activitat és bona per estar actius. Pel què fa a l’alimentació, ara que sou a casa, feu-ho de forma equilibrada i potencieu fruites i verdures fresques i llegums.
  • L’oferta lúdica online aquests dies és molt important. Hi ha moltes opcions gratuïtes d’interès que ens poden fer més amè aquest confinament i poder desconnectar: concerts, espectacles, pel·lícules, museus, etc.. tota una sèrie d’activitats que podem gaudir sols o acompanyats de la família.
  • Penseu que la reclusió és temporal i per tant, s’ha de ser positiu ja que la fem per cuidar-nos i protegir els més vulnerables del virus. Sigueu positius i intenteu ser proactius ajudant, dins les vostres possibilitats, a la comunitat la qual formeu part. També és un bon moment per reflexionar sobre quines són les nostres prioritats i quines volem realment que siguin a partir d’ara.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.