Dia 26: Visitem els museus més importants del món (2)

Avui us proposem continuar les visites als museus més importants del món des de casa nostra. Prepareu-vos per visitar museus de París, Milà i Barcelona a través dels seus museus virtuals. Som-hi:

mona lisaA través de la seva pàgina web podem fer visites virtuals per gaudir del museu més visitat del món. La seva enorme col·lecció va des de l’antiguitat fins a 1848 disposada en un antic castell que ara té més 210.000 metres quadrats. A més a més, disposen de vídeos i recursos explicatius per les obres més representatives d’aquest museu a la secció Ouvres a la loupe (A closer look). Mai hauràs vist la Mona Lisa amb tan de detall.

Vegeu també: Treasures of Louvre (en anglès) Documental de la BBC sobre el Museu del Louvre.

Mantegna-Cristo-MortoEs tracta d’una de les col·leccions més destacades de pintura italiana, principalment del quattrocento i el cinquecento amb obres d’autors tan destacats com Caravaggio, Raffaello, Mantegna, Tiepolo i Canaletto però també d’autors destacats de fora d’Itàlia com Rubens, El Greco o Rembrandt entre altres. A la seva completíssima pàgina web es pot visualitzar les seves obres amb les explicacions de les seves característiques principals. A l’apartat Hyper Definition, una selecció d’obres es poden visualitzar amb un nivell de detall realment excepcional.

• MNAC – Barcelona

Sant climent de taullEl Museu Nacional d’Art de Catalunya va obrir les seves portes el 1934 amb una col·lecció d’art medieval molt important. A partir de 1995 aquest museu es va ampliar a art d’altres èpoques. Actualment disposa d’una de les col·leccions de pintura mural romànica més importants del món, però també hi ha art de grans noms del modernisme català, així com art gòtic i grans pintors europeus del Renaixement i Barroc com Velázquez i Ticiano i una important col·lecció de fotografia. A la seva pàgina web ofereixen la seva col·lecció online i itineraris virtuals temàtics d’art romànic, les dones en l’art, etc.

Vegeu també: 10 motius i el canal de Youtube del MNAC

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.