Dia 28: Llegim Embassament 13 de Jon McGregor

Gairebé un mes, ja, de confinament. Amb sort, haurem pogut veure totes les sèries de televisió que teníem pendents, haurem establert la rutina indoor d’exercici saludable necessari i haurem incorporat el teletreball, afortunats els que podem, en el nostre dia a dia. Ah! I amb l’esperit de Marie Kondo a punt d’abandonar-nos amb la casa llesta per passar revista. Ens hem guanyat una estona de desconnexió amb un bon llibre.

Per això avui us proposem la lectura del llibre Embassament 13 de Jon McGregor que ens ajudarà a allunyar-nos de la nostra confinada realitat per endinsar-nos en la vida d’una petita comunitat d’un poble anglès. Editada en català per Angle Editorial i traduïda per Ferran Ràfols Gesa i en castellà per Libros del Asteroide i traduïda per Concha Cardeñoso. I mereixedora del Costa Prize 2017 i finalista del Man Booker Prize 2017.

Una novel·la coral on, amb un principi dramàtic, la desaparició d’una adolescent la vigília de Cap d’Any, anirem coneixent els habitants del petit poble rural on ha anat a passar les vacances de Nadal amb la seva família. I és que les setmanes i mesos passaran i després de la recerca fracassada de la Rebecca en què s’implica tot el poble, poc a poc, tothom tornarà al seu dia a dia sense oblidar mai la tragèdia. Al llarg de 13 capítols, cada un dedicat al pas d’un altre any, anirem coneixent les alegries i les penes dels habitants del poble, que sempre té present la desaparició de la noia. I el cicle de la vida del poble continuarà imparable, així com el de la natura que els envolta i que l’autor descriu amb gran sensibilitat i subtilesa.

Sinopsi:

Cap d’Any en un petit poble de l’interior d’Anglaterra. Una noia de tretze anys ha desaparegut. La intensa recerca de veïns i policia no la trobarà, tot i que la investigació del cas s’allargarà setmanes, mesos… Aviat serà només un tema de conversa i tothom tornarà a la seva vida habitual, no necessàriament monòtona, que Jon McGregor retrata amb una delicadesa extraordinària: parelles que se separen, relacions imprevistes, veïns nous, amors adolescents o madurs, petites enveges, escàndols, amistats trencades…

Al llarg de tretze anys McGregor fon la vida dels veïns amb el cicle natural —sempre reiteratiu, sempre canviant— i ens obliga a mirar les petites coses, els petits gestos per descobrir-nos la fascinació, el misteri i la bellesa que emanen i que sovint no sabem apreciar. Una novel·la singular, única.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.