Dia 35: Llegim Josep Pla a les xarxes

Imatge: La Vanguardia

Durant 15 anys i de manera ininterrumpuda, s’ha organitzat una lectura continuada de l’obra de Josep Pla pel dia de Sant Jordi, coincidint amb el dia de la seva mort l’any 1981.

De 10 del matí a 2 del migdia, es demanava a personalitats del món cultural i ciutadans voluntaris llegir fragments de l’obra de l’autor català al Teatre de Palafrugell, poble d’on era originari i on va llegar la seva obra que preserva i difon la Fundació que porta el seu nom.

Aquest any, amb el Sant Jordi confinat i la festa dels llibres i les roses posposada fins el 23 de juliol, els organitzadors d’aquesta proposta, la Fundació Josep Pla i l’Ajuntament de Palafrugell, han decidit mantenir aquesta iniciativa i portar-la al món virtual. Així ens proposen:

1. Enregistrar un vídeo de màxim 1 minut i en format horitzontal llegint un fragment d’alguna obra de Josep Pla.
  2. Penjar el vídeo a les xarxes socials fins el dia 23 d’abril.
  3. Etiquetar-lo amb #LecturaJosepPla2020 i mencionar @FJosepPla, @AjPalafrugell i @PalafrugellCultura.

Els millors vídeos es publicaran a les xarxes socials dels organitzadors i obtindran un obsequi, que es podrà recollir a les instal·lacions del Teatre Municipal de Palafrugell quan s’aixequi el confinament.

A nivell institucional, el mateix dijous 23 d’abril es penjaran vídeos amb diverses personalitats del món cultural i polític llegint fragments de la seva obra. La primera publicació es farà a les deu del matí i l’última a les vuit del vespre, que serà la que posarà punt i final a la Lectura continuada de Josep Pla 2020.

Per saber-ne més:

Fundació Josep Pla

Biografia de Josep Pla a Escriptors.cat

Llibres de Josep Pla a la Biblioteca de Vic

Llibres sobre Josep Pla a l’e-Biblio:

Llibres de Josep Pla a l’e-Biblio:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.