Dia 45: Assistim virtualment al D’A Film Festival Barcelona

Des d’avui i fins el dia 10 de maig de celebra la desena edició del D’A film festival Barcelona, un festival de cinema independent i d’autor que s’ha hagut de replantejar per poder tirar endavant l’edició de 2020. Des del primer moment i vist que l’estat d’alarma i el confinament els agafaria de ple, van decidir replantejar el format i mantenir aquesta edició del festival a diferència d’altres certamens de cinema que han decidit cancel·lar o posposar l’edició d’enguany.

Gràcies a un acord amb la plataforma de streaming Filmin, la desena edició d’aquest festival ha estat possible i fins el dia 10 de maig han traslladat gran part de la programació prevista, un total de 47 llargmetratges i 20 curtmetratges del centenar que havien previst, de les sales de projecció a la plataforma digital online. Tot i que altres activitats programades s’han hagut de cancel·lar, com xerrades, tallers o trobades amb directors, sí que han mantingut el Premi talents a la millor pel·lícula d’un/a director/a amb menys de 3 pel·lícules a les seva filmografia (dotat amb 10.000 euros), el premi de la crítica i el premi del públic i s’ha mantingut la mateixa composició del jurat prevista. El que sí s’ha hagut de posposar són els actes de celebració de la desena edició del festival, que es faran en l’edició de l’any 2021.

Per seguir el festival els organitzadors han previst un abonament de 25 euros que també inclou una subscripció de 3 mesos a la plataforma FILMIN. Les persones ja subscrites a aquesta plataforma tindran accés lliure a la programació de D’A film festival Barcelona i si us interessa algun títol concret, cada llargmetratge té un cost de 3.95 euros i cada curtmetratge, 0.95 euros.

El festival s’inaugura avui amb la pel·lícula Chambre 212 de Christophe Honoré.

A la programació trobareu films dels noms més rellevants del cinema d’autor i independent com la directora austríaca Jessica Hausner, a qui es dedica una retrospectiva de la seva obra, el director xinès Lou Ye o un dels grans referents del gènere d’autor, l’alemany Werner Herzog.

Podeu consultar les pel·lícules incloses en aquest certamen a: D’A festival. Programació

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.