Dia 57: Narcís Comadira guanya el XX Premi Jaume Fuster

L’AELC (Associació d’Escriptors en Llengua Catalana) ha concedit el XX Premi Jaume Fuster dels Escriptors en Llengua Catalana al poeta i pintor gironí Narcís Comadira. Aquest premi es decideix per votació dels membres de l’AELC, actualment uns 1500 associats i, per tant, és la pròpia professió que decideix concedir el premi al conjunt de l’obra i a la trajectòria d’un escriptor o una escriptora en llengua catalana.

Imatge: Obra de Narcís Comadira de l’Exposició Obres amb arbres i altres vegetals

Enguany no hi ha hagut la roda de premsa tradicional per anunciar el premi a causa de la pandèmia de Covid-19 però la presidenta de l’AELC, Bel Olid va comunicar fa uns dies el premi a Narcís Comadira i avui s’ha fet pública la notícia i una conversa amb l’escriptor on es mostra il·lusionat per haver obtingut un premi que prové de la pròpia professió i per això el sent especial i més difícil de guanyar i ha comentat que d’entre les moltes disciplines que toca habitualment (és poeta, escriptor, traductor, crític literari, escriu una columna d’opinió al diari Ara, dramaturg i pintor) on actualment se sent més còmode és amb la poesia i la dramatúrgia tot i que intenta fer-ho bé en qualsevol dels àmbits en els que treballa. Properament es publicarà una obra de teatre que està pendent per culpa de la crisi sanitària i ha estat treballant en un nou llibre de poesies malgrat que des que ha començat el confinament ha estat incapaç d’escriure un sol vers doncs la situació li ha causat un estat d’apatia general que espera poder superar aviat.

Premis

• 1986: Premi Crítica Serra d’Or de poesia per Enigma
  • 1990: Premi de la Crítica de poesia catalana per En quarantena
  • 1992: Lletra d’Or per En quarantena
  • 1992: Premi Crítica Serra d’Or de Teatre per La vida perdurable
  • 1998: Premi Cavall Verd de traducció poètica per Digue’m la veritat sobre l’amor de W.H. Auden
  • 2005: Premi Crítica Serra d’Or de traducció poètica per Cants de Giacomo Leopardi
  • 2013: Creu de Sant Jordi
  • 2018: Doctor honoris causa per la Universitat de Girona

Obres

Disponibles a l’e-Biblio:

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.