Dia 60: Veiem el musical Cats

Amb el títol de The Shows must go on! durant el temps de confinament per la crisi del coronavirus s’han pogut veure gratuïtament per internet alguns dels musicals més famosos del compositor Andrew Lloyd Webber. Cada cap de setmana i durant 48 hores hi ha hagut disponibles musicals de fama internacional com El fantasma de l’òpera i Jesucrist SuperStar. Aquest cap de setmana és el torn del musical Cats.

Estrenat al West End de Londres l’any 1981, va ser un dels musicals més famosos durant anys. Es va interpretar de manera continuada durant 21 anys a Londres amb més de 8.000 representacions i a Nova York es va estrenar un any més tard i durant 18 anys seguits se’n van fer més de 7.000 representacions.

Andrew Lloyd Webber va crear aquest musical a partir d’uns poemes infantils de T.S. Eliot que li llegia la seva mare de petit del llibre Old Possum’s Book of Practical Cats.

El musical va ser un èxit des del moment en que es va estrenar i la cançó Memory interpretada per Elaine Paige, un èxit internacional del qual se n’han fet milers de versions.

El musical Cats gira entorn una tribu de gats d’una raça especial, els gats Jelicals que tenen una característica que els fa únics: tenen el poder de tornar a néixer. Fan una festa anual en un descampat per decidir qui tindrà l’honor de renéixer aquell any i tots competeixen per ser elegits. El vell gat Deutoronomi és el que ha de triar l’escollit i anuncia que aquell any serà el que demostri que ha trobat el sentit de la felicitat. La guanyadora serà la gata Gizabella (interpretada per Elaine Paige a la versió londineca del musical) una gata que havia estat marginada pel grup i que és l’encarregada de cantar la icònica cançó Memory.

El musical Cats s’ha estrenat a 40 països dels cinc continents i l’han arribat a veure 73 milions de persones. L’any 2002, quan es va fer l’última representació a Londres, es va retransmetre a través d’una pantalla gegant al Covent Garden per les persones que no l’havien pogut veure. Durant els anys 2014 i 2015 se’n van fer noves representacions a Londres i Nova York i recentment, a finals de 2019, s’ha estrenat una versió cinematogràfica dirigida per Tom Hooper que ha estat un fracàs de taquilla i ha rebut molt males crítiques.

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.