Dia 63: 23ena edició del Festival DocsBarcelona

Demà arrenca la 23ena edició del Festival Internacional de Cinema Documental de Barcelona, més conegut com a DocsBarcelona. Aquest 2020, amb la crisi del coronavirus, els organitzadors han hagut d’adaptar el festival a les circumstàncies i enguany serà possible del 19 al 31 de maig gràcies a l’acord amb la plataforma online Filmin. En un comunicat el director del DocsBarcelona, Joan González, ha declarat:

“Aquesta és una edició excepcional. Hem volgut protegir el festival i la seva cita anual, hem volgut protegir l’equip que hi treballa, hem volgut protegir les obres dels valents cineastes que amb el seu art ens aproparan històries que han estat elaborant durant mesos o anys per a ser compartides amb els espectadors”.

A més a més de les diferents seccions competitives i també de l’emissió de documentals fora de competició, el festival ha organitzat col·loquis amb els directors a través d’Instagram, un taller magistral amb el muntador danès Niels Pagh Andersen i trobades professionals i conferències que es faran a través d’internet. Vegeu programació.

Amb l’eslògan Mirades inquietes el DocsBarcelona 2020 inclourà:

• Inauguració: Letters from Masanjia de Leon Lee. S’emetra per TV3 el dimarts 19 de maig a les 22:00 h. i estarà disponible a Filmin l’endemà i durant 24 hores.
  • Secció oficial Panorama: Secció competitiva que inclou una selecció dels documentals més rellevants de l’escena internacional. 13 documentals opten al premi Millor documental en aquesta secció.
  • Secció oficial Latitud: Secció competitiva que inclou una selecció de documentals de la Península Ibèrica i America Llatina. 6 documentals opten al premi en aquesta secció.
  • Secció oficial What the doc. Secció competitiva amb els documentals més arriscats i innovadors a nivell internacional. En aquesta secció hi competeixen 4 films.
  • Sessió especial: Fora de competició. Constel·lació Comelade de Luis Ortas Pau, un homenatge al músic Pascal Comelade.
  • Doc-U: Fora de competició. Selecció de 7 documentals dels centres d’estudis superiors de Catalunya.
  • Docs&Teens: Fora de competició. 4 documentals pel públic adolescent.

Excepte el documental inaugural, la resta de pel·lícules del DocsBarcelona es podran visualitzar durant 72 hores després de la seva estrena. Podeu consultar els detalls de la programació a: Programació 2020 i Graella 2020

Un total de 28 llargmetratges i 7 curtmetratges documentals es podran veure al Festival enguany a través de Filmin. Es pot adquirir un abonament per 25 euros per veure tot el festival i inclou 3 mesos de subscripció a la plataforma Filmin. Les persones que ja estiguin subscrites a la plataforma tenen tots els continguts inclosos de manera gratuïta i també es poden visualitzar els documentals individualment pagant 3.95 euros cada llargmetratge i 0.95 euros cada curtmetratge.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.