Dia 69: L’Estilita d’Uri Costak, protagonista de la trobada virtual De paraula

La novel·la curta L’Estilita d’Uri Costak és la protagonista de la pròxima trobada virtual organitzada per la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona dins el cicle De paraula. Diàlegs d’autors i llibreters.

Serà demà dilluns, 25 de maig de 2020 a les 18:30 h. a través d’Instagram amb la participació de l’autor Uri Costak i Dolors Olmedo de la Llibreria La Gralla de Granollers.

Imatge: Uri Costak vist per Josep Losada a El Punt Avui

Es tracta de la primera novel·la de l’autor Uri Costak (Barcelona, 1973-  ) publicada l’any 2019 en català per Ara Llibres i que ja ha estat traduïda al castellà (a l’editorial Destino) i al serbi. L’autor és periodista i professor a la Universitat Pompeu Fabra i a l’Escola Elisava i ha estat director creatiu a diverses agències de publicitat.

Costak, Uri. L’estilita. Barcelona: Ara Llibres, 2019. Col. Amsterdam; 168. 146 pàgs.

Un bell al·legat sobre la llibertat, la convivència i la fascinació per les vides dels altres.

Quan un llamp fa esclatar l’estàtua eqüestre del comte Italo Rodari, l’estupefacció i el temor s’apoderen del petit poble francès de Gyors de la Montagne. Sense la seva principal atracció, els turistes s’esvaeixen. I aleshores ocorre un fet insòlit: un rodamon desconegut s’enfila a la columna amb l’objectiu de quedar-s’hi tot el temps que l’hi permetin. L’alcalde Laville i el seu conseller Serge hauran de decidir què fer-ne, de l’estilita i de la seva sorprenent petició. El món els mira.

L’estilita ens mostra el viatge interior d’un home que, compromès amb la seva cerca íntima de coneixement, prendrà els camins més inesperats. Un oasi de lectura en temps frenètics.

En un món on tot anava ràpid… un home va decidir parar.

Argument a la contraportada

Una novel·la curta que, sota una aparent senzillesa, ofereix moltes lectures diferents. Un homenatge a Italo Calvino (a El baró rampant un personatge s’enfila a un arbre per no baixar-ne mai més) i a les històries de Gianni Rodari, en una obra que a través d’un fet accidental que sorprèn a la població fictícia de Gyors de la Montagne vol reflexionar sobre el respecte i la convivència en un món totalment incert. Si no l’heu llegit encara, és un moment especialment encertat per fer-ho.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.