Dia 70: Veiem el musical Verdaguer Ombres i maduixes

Amb motiu de la clausura de Vic Capital de la Cultura Catalana 2016 (VICCC 2016) es va estrenar un musical dedicat a l’obra de Jacint Verdaguer, Verdaguer, ombres i maduixes. Una idea original de Pere Tió i Pep Paré, responsables del llibret i amb música d’Arnau Tordera d’Obeses que van convertir alguns textos i poemes del poeta de Folgueroles en una òpera rock dirigida per Antoni Font Mir i Pep Paré. L’obra contraposa un Verdaguer jove (interpretat per Arnau Tordera), abans que sigués capellà amb un Verdaguer vell (interpretat per l’actor Ferran Frauca), més savi però desenganyat de la vida.

Al musical trobem l’adaptació d’alguns textos de L’Atlàntida, Lo niu dels meus amors, Lo roser del mas d’Heures, Maduixes i móres, alguns textos autobiogràfics i alguns poemes inèdits dels últims anys.

Estrenat al Teatre Atlàntida de Vic amb una coproducció de la Fundació Verdaguer, l’Ajuntament de Vic i el L’Atlàntida, Centre d’Arts Escèniques, també es va poder veure al Teatre Romea de Barcelona i va anar de gira per tot Catalunya amb molt d’èxit i excel·lents crítiques.

Ara, amb motiu dels 175 anys del naixement del poeta de Folgueroles podeu gaudir del musical Verdaguer ombres i maduixes gratuïtament a través de Youtube.

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.