Dia 73: Primera Persona Indoors

La novena edició del Festival Primera Persona s’hauria d’haver celebrat al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) aquesta primavera però amb la crisi del coronavirus, s’ha hagut de posposar. De totes maneres els organitzadors s’han reinventat i mantenen una jornada Primera Persona Indoors que es farà virtualment a través del Youtube del CCCB el pròxim dissabte 30 de maig:

18.00 h. : Autòpsia d’un matrimoni: Conversa entre l’escriptora Rachel Cusk i la periodista Anna Guitart.

Rachel Cusk. Imatge: http://www.NewYorkTimes.com

El 2009 el matrimoni de l’escriptora i novel·lista Rachel Cusk es va acabar i el seu món es va fracturar «com un puzle convertit en un munt de peces amb les vores retallades». Cusk, una de les veus més aclamades i originals de la literatura actual, va recollir aquesta experiència en el llibre de memòries Aftermath: On Marriage and Separation (2012). Publicat aquest 2020 en català amb el títol Seqüela (Les Hores) i en castellà amb el títol Despojos (Libros del Asteroide), l’obra és el relat d’una autora i mare de dues filles que observa les seves pròpies reaccions davant la destrucció de la vida tal com l’havia concebut fins llavors. Cusk participa al «Primera Persona Indoors» per explicar, partint de la seva experiència, l’impacte que té un divorci en la vida de les dones, així com les reaccions polèmiques del seu entorn i en els mitjans que ha convertit en matèria literària.

18.55 h. : Jo a la xarxaConversa entre la periodista del New Yorker Jia Tolentino i la també periodista Noelia Ramírez

Jia Tolentino. Imatge: http://www.rollingstone.com

La redactora del New Yorker Jia Tolentino va començar a exposar la seva vida en un blog quan encara era una nena, va participar en un reality show durant l’adolescència i amb trenta anys acabats de fer el seu primer llibre ja apareixia a la llista de lectures favorites de Barack Obama. Avui és una veu incomparable a l’hora d’abordar els conflictes, les contradiccions i els canvis que defineixen el nostre temps. Autora de l’aclamat recull d’assaigs Falso espejo. Reflexiones sobre el autoengaño (Temas de Hoy, 2020) sobre com n’és, de difícil, veure’ns amb claredat en aquests temps que corren, tan propensos a una cultura que gira al voltant del jo-jo-jo, al «Primera Persona Indoors» Tolentino ens parla sobre com, des de debats de gènere o classe, es construeix aquest «jo» a la xarxa, sovint trampós i de vegades tòxic.

Durant la jornada els organitzadors Kiko Amat i Miqui Otero anunciaran la nova data del Festival Primera Persona, que segurament serà a finals d’any.

Bibliografia:

Llibres de Rachel Cusk a la Biblioteca Joan Triadú de Vic

Llibres de Rachel Cusk a l’e-Biblio:

Per saber-ne més:

Rachel Cusk:

Jia Tolentino

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.