Dia 75: El festival dels festivals de cinema, online

Molts dels festivals de cinema programats a nivell internacional s’han hagut de suspendre aquest any a causa del coronavirus que ens afecta. És per aquest motiu que per iniciativa del Festival de Cinema de Tribeca de Nova York, una vintena de certamens internacionals han decidit unir-se i crear el We are one. A global film festival que, a través de Youtube i gratuïtament, portarà la selecció d’un centenar de pel·lícules, curtmetratges, documentals i altres actes relacionats amb els festivals de cinema que es podran gaudir des de casa fins el dia 7 de juny de 2020.

Cada un dels Festivals participants, entre d’altres els d’Annecy, Berlín, Cannes, Karlovy Vary, Locarno, Londres, MacaoMumbai, Nova York, San SebastiánSundance, Sydney, Toronto, Tribeca i Venècia, s’han fet càrrec d’una part de la programació i així, el festival oferirà durant 10 dies:

• 23 llargmetratges de ficció
  • 8 llargmetratges documentals
  • 57 curtmetratges de ficció
  • 15 curtmetratges documentals
  • 15 de converses entre cineastes, 4 d’elles exclusives del festival
  • 5 peces de realitat virtual
  • actuacions musicals
  • presentació de dues sèries de televisió

No es tracta d’un festival tal com els coneixíem fins ara, doncs moltes pel·lícules seleccionades no seran estrenes, ni hi haurà secció competitiva ni guardons ni jurat. Però com que l’organització és compartida entre cada un dels certamens participants, podrem tenir un tast de cada un d’ells i de les seves particularitats que els fan únics i reconeguts internacionalment.

I a més a més, es recaptaran fons per lluitar contra el coronavirus, diners que seran donats a l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i a diverses organitzacions locals d’investigació i lluita contra la pandèmia de cada país dels certamens participants.

Podeu veure la programació prevista a: Programació We are one A global film festival

Per saber-ne més:

Aquesta entrada s'ha publicat en Obert per confinament i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.