Concurs de microrelats Obert per confinament: Guanyadora i finalista de la categoria infantil

En la categoria infantil del Concurs de microrelats Obert per confinament organitzat per la Biblioteca Joan Triadú durant el confinament per la crisi del Covid-19 han resultat guardonats:

Microrelat finalista:

Casa! Quin rotllo de Biel Casacuberta Albert (10 anys)

CASA! QUIN ROTLLO

A Manlleu, un poble al costat de Vic, hi vivia un nen que es deia Josep. En Josep era un nen molt actiu. Sempre havia de fer una mica d’esport, cada dia una mica més que el del dia anterior. A principis de març la mare li va dir que  algun dia s’haurien de quedar dies i dies a casa. Al cap de poc es van haver de quedar setmanes o potser mesos confinats per culpa d’un virus amb una corona al cap, el Coronavirus. En Josep creia que era molt injust que li passés allò a ell. Per aquell motiu va decidir fabricar una màquina per lluitar contra aquell virus,  ja que tenia tot el temps del món.

La màquina fabricaria mascaretes i tindria una llançadora, que a través del cel, les faria arribar a tots els habitants del món.

El dia següent va anar a la cuina a mirar si trobava alguna cosa per fer l’invent. Va remenar entre calaixos i armaris i hi va trobar culleres i cullerots, una olla a pressió i un drap ple pols. Després de buscar per la cuina va anar al lavabo i  allà ja sabia què escolliria, vint rotlles de paper de vàter. Al cap de sis minuts ja estava a la seva habitació muntant el seu invent, fins i tot ja tenia pensat el nom, es diria: “Llança mascaretes a pressió”. Fabricaria les mascaretes amb el paper de vàter i engegaria l’olla a prop de la finestra perquè amb la pressió les enviés. D’aquella manera va fer que la gent es protegís, que el virus desaparegués i ell pogués tornar a sortir al carrer.

Pseudònim: Capità Nemo

Microrelat guanyador:

El somni fet realitat de Rut Pérez Valls (10 anys)

EL SOMNI FET REALITAT

Hi havia una vegada una nena, que es deia Júlia, que va tenir un somni.

El que va somniar era que un virus nou havia arribat a la Terra i li van posar Covid-19. El primer lloc on el van trobar va ser a una província de la Xina que es deia Wuhan. Va anar viatjant per molts països, i al final també va arribar a on ella vivia!

Els polítics van declarar el confinament de tots els habitants perquè no s’expandís més del que estava.

En el somni, a casa s’avorria molt. Per això es va comprar un gos perquè el pugues anar a passejar. Cada dia a totes hores la Júlia anava a passejar el seu gos, fins que un dia el seu gos ja no podia més i, de tant cansat que estava de passejar, així que se’n va anar de casa.

La nena es va quedar sense gos i sense poder sortir de casa, i es va posar molt trista.

De sobte, es va despertar. Corrents va buscar per tota la casa el seu gos, en Terri. A la seva habitació no hi era, ni per la resta de la casa tampoc. Es pensava que els seus pares l’havien tret a passejar però els seus pares estaven a casa! La Júlia els hi va preguntar què passava, on era en Terri. I els seus pares li van dir: qui és en Terri? que no te’n recordes que estem confinats?

Finalista i guanyadora han rebut un val de 50 i 100 euros respectivament per comprar llibres a les llibreries de Vic.

Moltes felicitats!!!

Aquesta entrada s'ha publicat en Concurs de microrelats Obert per confinament, Notícies, Obert per confinament i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.